Digital marknadsföring för dagens företagare

131-4 manshand_penna_surfplattaI dagens samhälle har vi bra verktyg för de företagare som vill ägna sig åt digital marknadsföring. Det är snabbt, enkelt, billigt och effektivt, och är ett perfekt sätt för dig om vill nå ut till många personer på en och samma gång. En del av den digitala marknadsföringen är nyhetsbrev och olika former av e-mailutskick.

Digital marknadsföring innebär marknadsföring inom olika digitala plattformar, som datorer, surfplattor och smartphones. Det kan innefatta allt från marknadsföring i sociala medier och via appar, till e-postmarknadsföring och information på företagshemsidor.

Nyhetsbrev via e-post

Att arbeta med marknadsföring via e-post är ett vanligt sätt att arbeta med digital marknadsföring. Nyhetsbrev är väldigt vanliga idag, och är ett bra sätt att nå ut till gamla och nya kunder. De kan innehålla information, intressanta och relevanta artiklar och kampanjer. Det är ganska fritt och möjligheterna är många när det gäller ett nyhetsbrev.

Det som är viktigt är att innehållet är intressant, så att kunderna vill ta del av det, samt relevant för ert företag. Med det här verktyget för nyhetsbrev kan du enkelt kommunicera med dina kunder. Du kan med hjälp av det här verktyget enkelt skapa ett eget nyhetsbrev utifrån ett flertal mallar. På det sättet kan du på ett enkelt och bra sätt få ett snyggt nyhetsbrev, som du kan skapa på egen hand.

Bra funktioner i dina e-mailutskick

Det finns flera bra funktioner du kan använda dig av om du vill skapa ena e-mailutskick. Det kan vara till exempel att kunna skriva ett nyhetsbrev eller ett utskick i förväg, för att sedan kunna ställa in det på att skickas ut vid en viss tidpunkt. Marknadsföring medan du sover! Läs mer om emailutskick här. Här kan du bland annat se vilka som har öppnat utskicket, vilka e-postadresser som studsar, hantera skräppostfilter och mycket mer. Allt det här kan i längden hjälpa dig att anpassa e-mailutskicken för bästa möjliga resultat.

Hur nå ut på bästa sätt?

Så, hur ska du nå ut på bästa sätt med dina e-postutskick? Många är trötta på massutskick, klickar bort och läser inte. Då gäller det att kunna väcka uppmärksamhet och intresse. Var personlig i din utformning av nyhetsbreven – våga stick ut. Kampanjer brukar kunna locka många kunder – var gärna tidsbegränsad.

Även uppföljande e-postmeddelanden med återkoppling är bra, särskilt om de har öppnat det första meddelandet och är nyfiken på hur det har gått. Läs den här artikeln om du vill lära dig om hur du bäst når ut till dina kunder via e-post. Där får du bra tips på hur du skapar utskick som väcker intresse och nyfikenhet.

Ta även tillvara på dina egna erfarenheter, och andras. Vilka rubriker har fungerat bra och mindre bra? Vilka inlägg och artiklar har blivit mest klickade, och vad kan det bero på? Ställ frågor till någon som är kunnig inom detta. Digital marknadsföring via e-post och andra kanaler är idag den överlägset viktigaste formen av marknadsföring. Ta dig tid att få den att fungera på ett bra och effektivt sätt.